ေဆာင္းပါးရွင္ - ေ၀ဟင္
၂၀၁၁ စက္တင္ဘာလနဲ႔ ေအာက္တုိဘာ ကာလေတြဟာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ
အေျပာင္းအလဲ တခ်ဳိ႔ရွိခဲ့တဲ့ ကာလမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္အတြင္းမွာလည္း ကက ၾကည္းရဲ႕
ေလးလပတ္ အစည္းအေ၀းကုိ စက္တင္ဘာလ ကုန္ရက္ထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ျပဳလုပ္ခဲ့ေပမယ့္ တျခား
ထူးျခားတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကေတာ့ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ယခင္က ၾကည္းေလးလပတ္ၿပီးရင္ ေရ၊ ေလ နဲ႔
က်န္တပ္ဖြဲ႕ေတြရဲ႕ ေလးလပတ္ေတြကုိ ဆက္လုပ္စၿမဲ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ ေအာက္တုိဘာလလယ္
ေရာက္တဲ့အထိ မလုပ္ရေသးတာကေတာ့ ထူးျခားခ်က္ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ေလတပ္ထဲမွာလည္း ထူးျခားေသာ ေျပာင္းလဲမႈ၊
တုိးတက္မႈအတြက္ ရင္ဖြင့္သံေတြကသာ တေန႔တျခား က်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားေနရတာပဲ ပုိလာပါတယ္။ ၂၀၀၉
ခုႏွစ္ ကာလမ်ားဆီက “ေ၀ဟင္” ဆုိတဲ့အမည္နဲ႔ ေလတပ္သားတုိ႔ရဲ႕ ရင္ဖြင့္သံေတြကုိ “စည္းလံုးျခင္းရဲ႕ အင္အား” (ေလတပ္သားတုိ႔အေခၚ
ဖုိးတ႐ုတ္ သုိ႔မဟုတ္ တ႐ုတ္ႀကီး) ရဲ႕ စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္မွာ တင္ျပေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္
အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ေလတပ္နဲ႔ ေ၀းကြာသြားခဲ့ေသာ္လည္း ေလတပ္သား ညီေနာင္မ်ားစြာရဲ႕
ရင္ဖြင့္သံ တင္ျပခ်က္ေတြကုိ ဆက္လက္ျမင္ေတြ႕ေနရတာမုိ႔ အဲဒီထဲက အဆင္မေျပမႈေတြ၊ မတရားမႈေတြ၊
မမွ်တမႈေတြ၊ မညီမွ်မႈေတြအေပၚ အႀကီးအကဲမ်ားမွာ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ေပးၿပီး ျဖစ္ေနေလာက္ၿပီလုိ႔
ယူဆထားခဲ့ပါတယ္။
၂၀၀၉ မွ ၂၀၁၁ ကာလအတြင္းမွာ ရင္ဖြင့္သံေဆာင္းပါးမ်ားရဲ႕
အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ အရာရွိအခ်ဳိ႕ တပ္မေတာ္မွ ႏႈတ္ထြက္ေစခဲ့ရတာ၊ ေျပာင္းေရႊ႕ခံရတာ၊ အျပစ္ရွာဖိႏွိပ္တာေၾကာင့္
မိသားစုၿပဳိကြဲ ဘ၀ပ်က္ရတာ စေသာစေသာ သတင္းမ်ားအား စိတ္မေကာင္းစြာ ျပန္လည္ၾကားသိခဲ့ရပါတယ္။
တပ္မေတာ္ (ေလ)ရဲ႕ ေကာင္းရာေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားအား တင္ျပျခင္းအေပၚ နားလည္မႈလြဲမွားစြာ
အျပစ္ယူႏွိပ္ကြပ္ခဲ့ေသာ အႀကီးအကဲမ်ား၏ လုပ္ရပ္ႏွင့္ ခံစားခဲ့ၾကရတဲ့ ညီေနာင္မ်ားအတြက္
စိတ္မေကာင္းျခင္းႀကီးစါာ ျဖစ္ခဲ့ရသလုိ ရင္ဖြင့္သံမ်ားအား လက္ရွိတပ္ခ်ဳပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး
မင္းေအာင္လႈိင္အေနျဖင့္ တနည္းတဖံု စဥ္းစားေပးႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ယူဆမိေသာေၾကာင့္ “စည္းလံုးျခင္းရဲ႕ အင္အား” စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္သုိ႔
ျပန္လည္၀င္ေရာက္ လာခဲ့မိပါတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ခံေအာက္ေျခအဆင့္ အရာရွိ/စစ္သည္မ်ားႏွင့္
မိသားစုမ်ား၏ ရင္ဖြင့္ခ်က္မ်ားက စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္တြင္ ျပည့္ႏွက္ေနၿပီး ျဖစ္သလုိ လက္ရွိတပ္တြင္း
အေျခအေနမ်ားကုိ ထင္ဟပ္ၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ထူးထူးျခားျခား ေျပာေနစရာ
လုိေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိထဲမွာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေနရာယူထားၾကေသာ အုပ္မွဴး/တပ္မွဴး/ဌာနမွဴးမ်ား၏
ရင္ဖြင့္သံမ်ားကုိ တင္ျပေပးလွ်င္ ပုိမုိထိေရာက္မည္ဟု ယူဆေသာေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
အသီးသီးျဖင့္ ဒုမွဴးႀကီးအဆင့္တြင္ တာ၀န္ယူေနၾကေသာ ညီေနာင္မ်ားႏွင့္ ဆက္သါယ္ေျပာၾကားရင္း
ရင္ဖြင့္သမွ်ကုိ တင္ဆက္လုိက္ရပါသည္။
တပ္မေတာ္(ေလ)တြင္ ေျခလ်င္တပ္မ်ားႏွင့္မတူေသာ
အေျခအေန၊ ဖြဲ႕စည္းမႈတုိ႔ရွိသည္ကုိ သိရွိၾကၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္တစ္ခုတြင္
ပ်ံသန္းေရးအုပ္ အနည္းဆံုးတစ္ခု၊ ႏွစ္ခုႏွင့္အတူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္၊ စက္မႈလက္မႈတပ္တုိ႔ရွိသလုိ
ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးကြပ္ကဲေရးဌာနႏွင့္ ေလေၾကာင္းၫႇိႏႈိင္းမႈကြပ္ကဲေရးဌာန တုိ႔လည္း
ရွိပါသည္။ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးသည္ ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္အဆင့္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးသည္
ဗုိလ္မွဴးႀကီးအဆင့္ျဖစ္ပါသည္။ က်န္အုပ္ႏွင့္ ဌာနမွဴးမ်ားသည္ ဒုမွဴးႀကီးအဆင့္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအရ ဒုတိယေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္မွဴးႏွင့္ ပ်ံသန္းေရးအုပ္မွဴးမ်ားအၾကားတြင္
အုပ္စုမွဴး ဗုိလ္မွဴးႀကီးတစ္ဦး ရွိပါေသးသည္။
အုပ္စုမွဴးမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥထက္ ပ်ံသန္းေရးပုိင္းတြင္းသာ
တာ၀န္ရွိၿပီး လက္ရွိေလတပ္တြင္ အုပ္စုမွဴးမ်ား ခန္႔အပ္ထားျခင္း မျပဳသည္မွာ ၾကာျမင့္ေနၿပီး
၎အစား Mig-29 ႏွင့္ F-7 မွ အပြင့္တန္းတင္ေသာ ဗုိလ္မွဴးႀကီး အုပ္မွဴးမ်ား၏ ရာထူးအသစ္
ေပၚေနပါသည္။ ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးကြပ္ကဲေရးဌာနႏွင့္ ေလေၾကာင္းညႇိႏႈိင္းမႈ ကြပ္ပဲေရးဌာနတုိ႔ကုိ
ဒုမွဴးႀကီးတစ္ဦးတည္းက ေပါင္းကုိင္ေလ့ရွိၿပီး ေလေၾကာင္းထိန္းဌာနကုိ ကြပ္ကဲျခင္း၊ ေလယာဥ္မ်ား
ေန႔စဥ္ပ်ံသန္းမႈေခါက္ေရမ်ား၊ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈအခ်ိန္မ်ား၊ ေလသူရဲဆုိင္ရာ ကိစၥမ်ားႏွင့္
ဦး(၁)ႏွင့္ ဦး(၂)ဆုိင္ရာကိစၥမ်ားအား ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။ ေလယာဥ္ဆီလက္က်န္ႏွင့္ အုပ္မ်ားမွာ
ပ်ံသန္းလုိသည့္အေခါက္ေရ၊ ေလယာဥ္ထြက္ရွိေကာင္းမြန္မႈတုိ႔အား ပ်ံသန္းေရးအုပ္မ်ား၊ စက္မႈလုက္မႈတပ္ႏွင့္
ကက(ေလ)တုိ႔အၾကား ညႇိႏႈိင္းကာ ေပါင္းစပ္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းသည္ မူလတာ၀န္ျဖစ္ပါသည္။ ဌာနမွဴးအမွန္ေဆာင္ရြက္ရသည္မွာ
ေလယာဥ္လႈပ္ရွားမႈမ်ားအား ဆက္သြယ္ေရးစက္မွတဆင့္ ေလေၾကာင္းထိန္းဌာနႏွင့္ ေလယာဥ္တုိ႔ ျပန္လွန္ေျပာၾကားမႈ
မွန္သမွ်ကုိ ေစာင့္ၾကည့္နားေထာင္ကာ ပ်ံသန္းခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ပ်ံသန္းခ်ိန္ႏွင့္ ဆီသံုးစြဲမႈသည္ ေလတပ္စခန္း၏
အုပ္ခ်ဳပ္ေထာက္ပံ့မႈအတြက္ အသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္သလုိ တင္ျပလာမည့္ ဆီသံုးစာရင္းမွ ရာခုိင္ႏႈန္းအခ်ဳိးအစားအလုိက္
ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးမွအစ ေအာက္ေျခစစ္သည္မ်ားအထိ ခြဲတမ္းရယူမႈအေပၚ ပ်ံသန္းေရးအုပ္မ်ားမွ
လူလည္မက်ႏုိင္ေစရန္ အဓိကထား ေစာင့္ၾကည့္ပါသည္။ ပ်ံသန္းမႈအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးသည္ ဒုတိယေနရာမွ
ျဖစ္ပါသည္။
မည္သည့္ေလယာဥ္အုပ္မွ တင္ျပထားေသာ ပ်ံသန္းခ်ိန္
(Duration)အတုိင္း ပ်ံသန္းေလ့မရွိပါ။ ဥပမာ - 50 မိနစ္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ အေခါက္သည္ ၂၀
မိနစ္ပ်ံလွ်င္ပင္ အေတာ္လြန္ေနပါၿပီ။ က်န္ေသာ အခ်ိန္ႏွင့္တြက္ခ်က္ကာ ကုန္က်ေသာဆီ (က်န္မိနစ္
၃၀ စာ)သည္ ေရာင္းဆီျဖစ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ စာရင္းအရမူ အဆုိပါေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားအတြက္ ၅၀ မိနစ္စာ
ကုန္က်မည့္ ေလယာဥ္ဆီသည္ ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပေနပါသည္။
ထုိသုိ႔ေသာ အေျခအေနျဖစ္ေပၚရန္ အတားအဆီးမွာ
ေလယာဥ္စက္စႏႈိးသည့္အခ်ိန္မွ ေလယာဥ္ျပန္ဆင္းၿပီး စက္သတ္သည့္အခ်ိန္အထိ ေလယာဥ္သည္ ေလေၾကာင္းထိန္းဌာနႏွင့္
ေရဒီယုိဆက္သြယ္မႈ ေဆာင္ရြက္ေနရပါသည္။ ထုိဆက္သြယ္မႈကုိ Air Band Frequency 180 MHz အထက္
ဆက္သြယ္ဖမ္းယူႏုိင္ေသာ ဆက္သါယ္ေရးစက္မ်ားျဖင့္ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးႏွင့္ ေလေၾကာင္းညႇိနႈိင္းမႈ
ကြပ္ကဲေရးဌာနမွဴးတုိ႔မွ ေစာင့္ကာ Monitor လုပ္ေနၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ မူလေခါင္းစဥ္မွာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆ
ထိခုိက္မႈအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ၿပဳိင္တည္းပင္ ပ်ံသန္းမႈ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ကုိ
သိရွိေနၾကၿပီးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေသာအခါ လညက ဟု အတုိေကာက္ေခၚေသာ ေလေၾကာင္းၫႇိႏႈိင္းမႈကြပ္ကဲေရးဌာန၏
ဌာနမွဴးသည္ ပ်ံသန္းေရးအုပ္မ်ားအတြက္ ေလတပ္စခန္းမွဴးၿပီးလွ်င္ အေရးပါ အရာေရာက္ေသာ လူတစ္ဦးျဖစ္လာပါသည္။
အခ်ဳိးက် ခြဲတမ္းအျပင္ ဌာနမွဴး လုိအပ္သမွ်
(မနက္စာ/ေန႔လည္စာ/ဖုန္းဖုိး/အျခားေသာ အေသးစား အိမ္သံုးစရိတ္မ်ား)ကုိ ပ်ံသန္းေရးအုပ္မ်ားမွာ
ျဖည့္ဆည္းေပးရေလ့ ရွိပါသည္။ သုိ႔မဟုတ္ပါက ရာသီဥတု မေကာင္းေသာေၾကာင့္ ပ်ံသန္းမႈေခါက္ေရ
ေလွ်ာ့ပါ၊ သတ္မွတ္ပ်ံသန္းခ်ိန္အတုိင္း ပ်ံပါ။ ဌာနခ်ဳပ္ရွိ လက္က်န္ဆီႏွင့္ ပ်ံမည့္ေလယာအမ်ဳိးအစား/အေခါက္ေရမ်ား
အခ်ဳိးမညီေသာေၾကာင့္ မည္သည့္အုပ္မွ ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းမႈေခါက္ေရ ေလွ်ာ့ေပးပါ စေသာစေသာ
ပညာေပးမႈမ်ားအၾကားတြင္ ခံစားၾကရပါေတာ့သည္။
ဒါကေတာ့ လညက ဌာနမွဴးမ်ားအေပၚ ေယဘူယ်အျမင္မ်ားျဖစ္ၿပီး
လညက ဌာနမွဴးမ်ားအျဖစ္ တာ၀န္ယူေနရသူမ်ား၏ ရင္ဖြင့္သံမ်ားလည္း သူ႔ဘက္ကၾကည့္ျပန္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးျဖစ္လုိ႔
ေနျပန္ပါသည္။ တပ္မေတာ္(ေလ)မွ သာမန္အရာရွိ/စစ္သည္ မိသားစုဘ၀မ်ားရဲ႕ ရင္ဖြင့္သံမ်ား ၾကားသိရၿပီးေနာက္
အုပ္မွဴး/တပ္မွဴး/ ဌာနမွဴးတုိ႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ ေလတပ္အတြင္း အေျခအေနမ်ားကုိ စုေဆာင္းတင္ဆက္ေပးလ်က္
ရွိရာမွာ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ ေလတပ္စခန္းတစ္ခုအတြက္ တေထာင့္တေနရာကေန အေရးမပါ့တပါ တာ၀န္ရွိေနေသာ
ေလေၾကာင္းညႇိႏႈိင္းမႈ ကြပ္ကဲေရးဌာန (လညက) ဌာနမွဴးမ်ားရဲ႕အေပၚ အျမင္မ်ားနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕
ခံစားခ်က္အခ်ဳိ႕ကုိ တင္ျပသြားပါ့မယ္။
ေလေၾကာင္းညႇိႏႈိင္းမႈကြပ္ကဲေရးဌာန (လညက)ဌာနမွဴးမ်ားအေပၚ
ပ်ံသန္းေရးအုပ္မွဴးမ်ားက သူတုိ႔အေပၚ က်စ္ႏုိင္/ရစ္ႏုိင္ခြင့္ Power ရထားသူမုိ႔ ေနရာေပးဆက္ဆံၾကေသာ္လည္း
ေနာက္ကြယ္မွာေတာ့ အခက္အခဲမ်ားကုိ ႀကိတ္ၿပီး ေျဖရွင္းရတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးအပါအ၀င္ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေနတာကုိ
အုပ္ေလသူရဲဘ၀ကေန အဆင့္ဆင့္တုိးၿပီး ေလေၾကာင္းၫႇိႏႈိင္းမႈကြပ္ကဲေရးဌာနမွဴး ျဖစ္လာၾကသူမ်ားမုိ႔
ေကာင္းေကာင္းသိရွိနားလည္ေနၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ (လညက) ဌာနမွဴးရဲ႕ အျဖစ္ကလည္း ေလတပ္စခန္းမွဴးရဲ႕
အုပ္မွဴးမ်ားအၾကားမွာ အဆင္ေျပေအာင္ ေလေၾကာင္းၫႇိႏႈိင္းမႈစကားလံုးပီပီ ႀကံဖန္ညႇိႏႈိင္းေနရတာေၾကာင့္
သူတုိ႔ႏွစ္ဦးအၾကား ညႇပ္ေနေသာ အသံုးခ်ခံ Buffer တစ္ခုပါလုိ႔ (လညက)ဌာနမွဴးတစ္ေယာက္က
ရင္ဖြင့္လာပါတယ္။
ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္ေသာ Flight Detail ေခၚ ေနာက္တစ္ေန႔တာ
ပ်ံသန္းမည့္ ေလယာဥ္ေခါက္ေရ၊ ဆီလက္က်န္နဲ႔ ေလယာဥ္မ်ားအေျခအေနကုိ ေလတပ္စခန္းမွဴးႏွင့္
စက္လက္တပ္မွဴး၊ ပ်ံသန္းေရးအုပ္မွဴးမ်ား ညႇိႏႈိင္းသည့္အစည္းအေ၀းမွာ တကယ္ေတာ့ ေလတပ္စခန္းအတြက္
အျခားလုိအပ္သည္မ်ားကုိ ျဖည့္ဆည္းရန္ဆီမ်ား ျပင္ပသုိ႔ ေရာင္းခ်ႏုိင္ေရးအတြက္ ဆီမ်ားမ်ားခ်န္
ပ်ံသန္းေပးႏုိင္မည့္ ေလယာဥ္အုပ္မွ ေလယာဥ္ေခါက္ေရကုိ အတည္ျပဳေပးသည့္ အစည္းအေ၀းသာလွ်င္
ျဖစ္ပါတယ္။
(လညက)ဌာနမွဴးအေနျဖင့္ ေလယာဥ္မ်ား သတ္မွတ္ပ်ံသန္းခ်ိန္အတုိင္း
မပ်ံသန္းျခင္းအေပၚ မသိခ်င္ဟန္ေဆာင္ကာ ကြပ္ကဲမႈေပးေနရသလုိ၊ မေတာ္တဆမႈ တစ္ခုခုျဖစ္လာပါကလည္း
၎ကိစၥမ်ားႏွင့္ မပတ္သက္ရေလေအာင္ တာ၀န္ယူေျဖရွင္းေပးဖုိ႔ အၿမဲျပင္ဆင္ထားရပါတယ္။ ကက
(ေလ)နဲ႔ စစ္ဆင္ေရး၊ ေလ့က်င့္ေရးကိစၥမ်ား တုိက္႐ုိက္ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရတာေၾကာင့္ တာ၀န္ရွိမႈနဲ႔
တာ၀န္ယူရမႈအေပၚ ပ်ံသန္းေရးအုပ္မ်ားမွ ေထာက္ပံ့ရတာဟာ မွ်တတယ္လုိ႔ တကယ္တမ္းတာ၀န္ယူရတဲ့အခါမွာ
ခံယူလာမိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ၾကည္းတပ္က ျဖစ္စဥ္တစ္ခ်ဳိ႕နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရရင္ ၾကည္းတပ္က
ညီအစ္ကုိအရာရွိမ်ား ေျပာၾကားခ်က္အရ သူတုိ႔ရဲ႕တပ္ေတြမွာ စက္သံုးဆီမ်ားကုိ ေရာင္းစားႏုိင္ေရးအတြက္
၀ါးတီးတပ္ (ယာဥ္ေန႔စဥ္ ခရီးစဥ္ႏွင့္ သံုးစြဲမႈ စက္သံုးဆီ) မွာ ကားေတြခရီးလမ္းေၾကာင္း
ဆြဲဆန္႔ကာ မုိင္ႏွင့္ သံုးစြဲသည့္ စက္သံုးဆီ အသံုးျပၿပီး ကားေတြကုိ ရပ္ထားတာေတြ၊ တုိက္ပြဲျဖစ္ၿပီဆုိရင္
စာရြက္ေပၚမွာ တုိက္ပြဲအျဖစ္ျပၿပီး လက္နက္ႀကီး ဘယ္ႏွစ္လံုးျဖင့္ ပတ္ခတ္လုိက္တယ္ ဆုိတာ
တပ္ရင္းမွာ အေရးေပၚသံုးစြဲလုိ႔ရေအာင္ တရားမ၀င္ ခ်န္ထားတာကုိ သိရပါတယ္။
လူစြမ္းေကာင္းအုပ္မွဴးမ်ားက ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴး
ခ်မွတ္တဲ့ အေခါက္ေရထက္ တုိးၿပီးပ်ံသန္းခ်င္တာ၊ Fighter လုပ္ခ်င္စိတ္ေတြ တဖြားဖြားေပၚလာလုိ႔
စိတ္မထိန္းႏုိင္တာေတြ၊ ကက (ေလ) စစ္ဆင္ေရးနဲ႔ ညႇိၿပီး ပ်ံသန္းခြင့္ ေတာင္းလာတဲ့အခါမ်ဳိးေတြမွာ လညကမွဴးရဲ႕ ဘ၀ဟာ အေတာ့္ကုိ
စိတ္ညစ္ရပါေတာ့တယ္။ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးရဲ႕ နီးရာဓားေၾကာက္ရသလုိ မလုပ္ေပးခဲ့လုိ႔ရွိရင္
ေတာင္းဆုိေနတဲ့ လူစြမ္းေကာင္းအုပ္မွဴးရဲ႕ အညိဳညင္ခံရၿပီး သူတစ္ေန႔ ေလတပ္စခန္းမွဴးေသာ္လည္းေကာင္း၊
စစ္ဦးစီးဗုိလ္မွဴးႀကီးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျဖစ္လာခ်ိန္မွာ ႏွိပ္ကြပ္ခံရမယ့္ အနာဂတ္ကုိလည္း
ေတြးေၾကာက္ရပါေသးတယ္။ စီမံကိန္းခ် ပ်ံသန္းခ်ိန္ (PlanFlyingHour) ေတြကုိ ေလးလပတ္မွာ
ဘယ္လုိပဲ ဆံုးျဖတ္အတည္ျပဳထားပါေစ၊ ပုိ/လုိ ဆုိတဲ့ (သားေရကြင္းလုိ) ပ်ံသန္းခ်ိန္ေဆာင္ရြက္လုိ႔ရတာမုိ႔
ေလတပ္စခန္းရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈလုိအပ္ခ်က္အရ၊ (ဆီသာရွိေနပါေစ) ညႇိႏႈိင္းပ်ံသန္းေနၾကတာက ထံုးစံျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ။
ဒီလုိအေျခအေနေတြေၾကာင့္ ယခင္က လညက ဌာနမွဴးေတြကုိ
Senior မ်ားသာ တာ၀န္ေပးၿပီး၊ အုပ္မွဴးပါးလည္း၀ေန၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးေလာက္လည္း ေပးမစားေစလုိေသာ၊
ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးလည္း မျဖစ္ႏုိင္ေလာက္ေတာ့ေသာ သူမ်ားူကုိသာ ခန္႔ထားခဲ့ၿပီး၊ ေနာက္ပုိင္းတြင္မူ
တက္လမ္းရွိသူမ်ားအား ေျပာင္းလဲခန္႔အပ္လာပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ လမ္းဆံုးေနသူမ်ားဆုိပါက
ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးမ်ား၏ အလုိအတုိင္း မျဖစ္လာဘဲ အုပ္မ်ဴးမ်ားႏွင့္ေပါင္းကာ လွည့္စားၾကေသာေၾကာင့္
တက္လမ္းရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ဆုိလွ်င္ အေပၚမွေပးသည့္အမိန္႔အတုိင္း တေသြမတိမ္း ေဆာင္ရြက္ၾကေသာေၾကာင့္
ျဖစ္ပါသည္။
ယခင္က ရာထူးတုိးတက္လမ္းမရွိတဲ့ အရွိရွိမ်ားကုိသာ
လညကဌာနမွဴးမ်ားအျဖစ္ တာ၀န္ေပးထားရမွ ေျပာင္းလဲလာၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း ဒုဗုိလ္မွဴးႀကီး
အပြင့္တက္ထားၿပီးတဲ့သူမ်ားအား လညကဌာနမွဴးမ်ားအျဖစ္ ရာထူးေပးခန္႔ထားျခင္းက ပုိမုိထင္ရွားေစခဲ့ပါတယ္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ အရာရွိသင္တန္းမ်ားသုိ႔ သင္တန္းသားေစလႊတ္ျခင္း၊ ေလသူရဲကမ်ားရဲ႕ ပ်ံသန္းခ်ိန္ဆုိင္ရာကိစၥမ်ား၊
ေလယာဥ္မ်ားရဲ႕ ပ်ံသန္းမႈကိစၥရပ္မ်ား၊ ေလယာဥ္ႀကံဳလုိက္ပါစီးနင္းခြင့္ ကိစၥရပ္မ်ားကုိပါ
လညကဌာနမွဴးရဲ႕ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာအတြင္း တုိးတက္ရရွိေနေပရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေထာက္ပံ့မႈဆုိင္ရာ
ရပုိင္ခြင့္မ်ားအား စိတ္တုိင္းက် ကုိင္တြယ္စီမံခြင့္ရွိေသာ အုပ္မွဴး/တပ္မွဴး တစ္ဦးမဟုတ္သည့္တုိင္
သြယ္၀ုိင္ရရွိခံစားရၿပီး တာ၀န္ယူမႈႏွင့္ေလွ်ာ္ညီတဲ့ အခြင့္အေရးတုိ႔ၾကားမွ ဒုမွဴးႀကီးတစ္ဦးအျဖစ္ျဖင့္မူ
ေနသာထုိင္သာ ရွိလာပါေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး တပ္မွဴး Level ေနာက္တစ္ဦးရဲ႕
ခံစားခ်က္ကုိ တင္ျပရရင္ ေလတပ္စခန္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ အသက္ဆက္ရာ စက္သံုးဆီ၊ ရိကၡာ မ်ားအပါအ၀င္
အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိစၥအ၀၀ကုိ ကုိင္တြယ္ထားရတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးမ်ားရဲ႕ အေျခအေနကုိ ရင္ဖြင့္ပါမယ္။
ယခင္က ေလတပ္သားတုိ႔ ရင္ဖြင့္ခဲ့ၿပီးျဖစ္တဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ားမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္ေအာက္မွာ
ပါ၀င္ေသာဌာနမ်ားကုိ သိခဲ့ၾကေလာက္ၿပီးၿပီမုိ႔ တပ္မွဴးေတြရဲ႕ အေနအထားကုိပဲ ေျပာပါေတာ့မယ္။
ညီေနာင္အရာရွိမ်ားရဲ႕ “ဖ႐ုိဖရဲ အလဲလဲ အကြဲကြဲ” ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးနဲ႔
“ဖြတ္မိေက်ာင္းျဖစ္ ျမစ္မခ်မ္းသာ” ေဆာင္းပါးမ်ားဟာ လက္ရွိ တပ္မေတာ္(ေလ)ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္ရဲ႕
အေနအထားကုိ ျမင္သာေစမွာပါ။ ယခင္ကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးမ်ားဟာ အလြန္ Senior က်ေသာ
ေလသူရဲအုိႀကီးမ်ားကုိ ေနရာေပးထားခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ဓားသြားထက္က ပ်ားရည္စက္မ်ားလုိ႔ ဆုိရမယ့္
အုပ္ခ်ဳပ္မႈအေထာက္အပံ့မ်ားကုိ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးမ်ားက တဆင့္ခံစားသံုးေနခဲ့ၾကပါတယ္။
ေနာက္ပုိင္းကာလမ်ားမွာေတာ့ အဲဒီအဆင့္ကုိ မတင္းတိမ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးမ်ားဟာ
ကုိယ္တုိင္စီမံႏုိင္မႈ နည္းလမ္းမ်ားကုိ ရွာႀကံလာၾကတာမုိ႔ Junior က်ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ရးတပ္မွဴးအမ်ားစုဟာ
အမည္ခံေလာက္သာရွိေတာ့ၿပီး ေလတပ္စခန္းမွဴးကသာ Boss အျဖစ္ သူ႔ေျခသူ႔လက္ စီမံခန္႔ခြဲေနၾကတာျဖစ္ေၾကာင္း
ရင္ဖြင့္လာပါတယ္။
ယခင္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သံုးစြဲမႈအတါက္ 658 ပံုစံနဲ႔
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အရာရွိထံ တင္ျပၾကရပါတယ္။ တေန႔စာ ယာဥ္စီမံမႈကုိ Detail Incharges အရာခံတစ္ေယာက္က
ျပဳလုပ္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆီခြဲတမ္းနဲ႔ အသံုးျပဳမႈတုိ႔ အ၀င္အထြက္ကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကရပါတယ္။
ေတာ္႐ံုအေျခအေနနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးက ၀င္ေတာင္မၾကည့္ပါဘူး။ ယာဥ္ျပင္ဆင္မႈနဲ႔ အျခားေသာ
အေသးစား အုပ္ခ်ဳပ္မႈအစီအမံမ်ားကုိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အရာရွိျဖစ္တဲ့ ဗုိလ္မွဴး (သုိ႔မဟုတ္)
ဗုိလ္ႀကီးကသာ နည္းလမ္းတက် ေဆာင္ရြက္သြားၿပီး တစ္လစာထဲကမွ အပုိအလွ်ံေတြကုိ စာရင္းခ်ဳပ္ၿပီး
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးထံ တင္ေပးလုိက္တာပါပဲ။
အဲဒီအဆင့္က်မွ တပ္မွဴးက ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးထံ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွ ဆီအပုိျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိစၥ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈ အေျခအေနကုိ ဆက္အပ္လုိက္တာ
ျဖစ္တယ္။ တပ္ရဲ႕လုိအပ္ခ်က္ထက္ မေလွ်ာ့သမွ် လုပ္ငန္းအဆင္ေျပေနေအာင္ ျဖတ္သင့္တာ၊ ယူသင့္တာေတြ
ယူထားၿပီး ေနာက္ဆံုးအက်န္ကုိ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးထံ အပ္လုိက္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ေ၀စားမွ်စားၾကသလုိ
တပ္ရဲ႕ယာဥ္လုိအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းကား၊ ေစ်းကား အပါအ၀င္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိစၥ ယာဥ္သံုးစြဲမႈေတြမွာ
အသံမထြက္ေအာင္ စီမံႏုိင္ခဲ့ၾကတယ္။
လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အရာရွိနဲ႔
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးဆုိတာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွ ဆီနဲ႔ ယာဥ္ Detail ကုိေတာင္ ထိခြင့္မရွိေတာ့တဲ့
ေလတပ္စခန္းေတြ မ်ားလာပါၿပီ။ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးကုိယ္တုိင္ စီမံကြပ္ကဲေနတာမုိ႔ ဆီထုတ္လာၿပီးခ်ိန္မွာ
ႀကဳိတင္ေရာင္းပစ္ခုိင္တာေၾကာင့္ လတ၀က္ေလာက္တင္ ဒီဇယ္မက်န္ေတာ့တာ၊ ဓာတ္ဆီကုန္ေနတာ၊ ဓာတ္ဆီနဲ႔
ဒီဇယ္ ဖလွယ္သံုးရတာ စတဲ့ အထူးအဆန္းစကားေတြ ၾကားေနရပါတယ္။
မိသားစု၀င္ ၂၀၀ ေလာက္ရွိတဲ့တပ္မွာ ေစ်းကားအျဖစ္
လန္ဂ်န္းတစ္စီးထဲကုိ တပတ္မွာ စေနတစ္ရက္ပဲ ေပးေနရတဲ့အေျခအေနမွ ၂ ပတ္မွ တစ္ခါေလာက္ပဲျဖစ္သြားတာ၊
အရာရွိ စစ္သည္သင္တန္းတက္၊ ႀကဳိပုိ႔စတာေတြမွာ ဗုိလ္မွဴးအဆင့္ေအာက္ဆုိ ကားမစီစဥ္ေပးတာ၊
လမသလုိ တပ္ကေနသာစည္ဘူတာ သြားရမယ့္ စစ္သည္သင္တန္းဆင္းမ်ားမွာ မိမိအစီအစဥ္ျဖင့္ ဆီထည့္ရၿပီး
ကားခ်ည္းပဲေပးတာ၊ ပ်ံသန္းေရးအုပ္မ်ားမွ လုိအပ္လုိ႔ ကားေတာင္းခဲ့ရင္ ကားပဲေပးၿပီး ဆီမေပးတာ
စေသာစေသာ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ဘယ္လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမွာမွ မပါေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ျဖစ္ေနပါတယ္။
ေအာက္ေျခက ပူညံပူညံ အသံေတြကုိ အနီးကပ္ဆံုးရွိေနတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
သိေနၾကားေနရသလုိ တာ၀န္ရွိေနေပမယ့္လည္း လုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးက အလံုးစံု
စီမံေနတာမုိ႔ ေအာက္ေျခကုိ ခ်ျပလုိ႔ကလည္းမျဖစ္၊ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေျဖရွင္းမေပးႏုိင္နဲ႔
အေတာ္ခက္ခဲေသာ အေျခအေနမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးအေနနဲ႔က်ေတာ့ “ငါဒီလဘယ္ေလာက္ လုိခ်င္တယ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆီထဲက ဘယ္ေလာက္ေရာင္းလုိက္”
ဆုိၿပီး တပါတည္း တြက္ခ်က္အမိန္႔ေပးလုိက္တာမုိ႔ ေအာက္ကလူေတြ အျမင္မွာေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးက
ဆီေတြကုိ လဆန္းကတည္းက ေရာင္းထုတ္လုိက္တာလုိ႔ အထင္အျမင္ လႊဲမွားခံရပါေတာ့တယ္။
ေနာက္တစ္ခုက အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး
အထက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႔ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ ယာဥ္ျပင္ဆင္စရိတ္နဲ႔ တာယာေတြ ဘက္ထရီေတြကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔
တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔ ကုိက္ညီတဲ့ ယာဥ္ျပင္ဆင္စရိတ္နဲ႔ အပုိပစၥည္းေတြကုိ
ခ်မေပးႏုိင္တဲ့အခါ သက္တမ္းၾကာျမင့္ အုိေဟာင္းေနတဲ့ကားေတြ ဘယ္မွာ Serviceable ျဖစ္ပါေတာ့မလဲဆုိတာ
စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ငါးၾကင္းဆီနဲ႔ ငါးၾကင္းေၾကာ္ရေအာင္ကလည္း ပုိထြက္လာမယ့္ဆီေတြကုိ
ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးက အပုိင္သိမ္းပုိက္ထားတာမုိ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အရာရွိနဲ႔ တပ္မွဴးလက္ထဲမွာ
Play စရာဘာမွာ မရွိေတာ့ဘဲ တံုးခုၿပီး ဂုိေဒါင္ထဲမွာ ထားရတာ ယာဥ္အုိေဟာင္းမ်ားက မ်ားလာပါတယ္။
ဒါကေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရဲ႕အေျခအေန တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒီထက္အေသးစိတ္ ေျပာျပတာေတြ
တင္ျပရရင္ ရင္ဖြင့္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴး ဘယ္သူဆုိတာ သိသာမွာမုိ႔ ေယဘုလ်ပဲ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက စစ္သည္ေတြရဲ႕ ထမင္းအုိးျဖစ္တဲ့
ရာရွင္လုိ႔ေခၚတဲ့ ရိကၡာကိစၥကုိ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ လူအင္အားမ်ားေလ ရိကၡာမွ ပုိလွ်ံထြက္ရွိမႈမ်ားေလ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ တပ္စစ္လာရင္ ဧည့္ခံစရိတ္က က်ပ္ (၃)သိန္းထက္မနည္း
ကုန္က်ပါတယ္။ စစ္သည္မ်ားစားေသာက္တဲ့အတုိင္း လက္ခံတယ္ဆုိတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အထက္ VIP ဆန္၊
ဆီနဲ႔ ေန႔စဥ္ ဟင္းခ်က္စရာကအစ ရိကၡာဌာနမွ ၀ယ္ေပးေစလုိေသာ ေလတပ္စခန္းမွဴးရဲ႕
Requirement ရွိလာေသာအခါ ဆန္ (၆)လံုးတျပည္ႏွင့္ ဆီေရသန္႔တစ္ဗူး (၅၀)က်ပ္သားဆုိေသာ အခ်င္အတြယ္မ်ား
ျဖစ္လာရပါတယ္။ တပ္တြင္းဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲ ဒါဘာလုိေနရာမွာ ထိပ္စည္းစားပြဲမွ စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးႀကီးတစ္ေယာက္
မိန္႔မိန္႔ႀကီးထုိင္ၿပီး ေလတပ္စခန္းမွ မိသားစုမ်ားအား ရိကၡာကုိ တိတိက်က် ခ်ိန္တြယ္ေပးရန္
လုိ႔ အသံေကာင္းဟစ္ အမွတ္ယူကာ အမိန္႔ေပးေနခ်ိန္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးႏွင့္ ရိကၡာဌာမတာ၀န္ခံအရာရွိတုိ႔မွာ
မ်က္ႏွာေသေလးမ်ားနဲ႔ ဟုတ္ကဲ့လုိ႔ လုိက္ၾကရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးအိမ္သုိ႔
ျဖည့္ဆည္းေပးထားရမႈမ်ားအတြက္ လုိေသာအရာမ်ားမွာ ပေဒသာပင္မွ ရသည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ေပၚဆန္းေမႊးတစ္အိတ္ရရန္အတြက္
ေရာင္းထုတ္လုိက္ရေသာ စစ္သည္ရိကၡာဆန္ (၃)အိတ္ စေသာေသာ ေထာင္ႏႈတ္ခမ္းထက္မွ စြန္႔စားရမႈမ်ားကုိ
ေအာက္ေျခမွ အရာရွိ/စစ္သည္ မိသားစုမ်ား သိေစခ်င္ပါတယ္။
ထုိသုိ႔ေသာ အေျခအေနမ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးဟာ
နာမည္အပ်က္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ဆီကုိင္ေသာလက္ ဆီေပသည္ဟု ဆုိၾကေစကာမူ မိသားစုႏွင့္ မိမိအတြက္လည္း
စုေဆာင္းရွာေဖြရဦးမည္ဆုိေသာ လူရဲ႕အတၱစိတ္ေၾကာင့္ တာ၀န္ယူမႈႏွင့္ထုိက္တန္ေသာ အက်ဳိးအျမတ္ကုိ
လုိခ်င္သည္မွာ သဘာ၀ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ တပ္မွဴးဘ၀မွာ ျမင္သာျမင္ရ မၾကင္ရသည့္ မစားရအေညႇာ္ခံအျဖစ္မ်ားက
မ်ားလာေသာအခါ နည္းလမ္းရွာေဖြ လာၾကပါေတာ့တယ္။ ဆီႏွင့္ ရိကၡာက ရသမွ်ကုိ ေလတပ္စခန္းမွဴးက
ထိန္းခ်ဳပ္ထားခ်ိန္တြင္ တပ္တြင္း စစ္တန္းလ်ား ႐ံုးအေဆာက္အဦ ရိကၡာဂုိေဒါင္ေတြကုိ
GE မွ ဘတ္ဂ်က္က်လုိ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနရာ အဲဒီ GE တပ္မ်ားမွ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးတုိ႔အဖုိ႔
အနည္းငယ္ စားကြက္က်န္သည္ဟု ဆုိပါတယ္။
GE ၀န္ေထာက္မ်ားႏွင့္ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴး
မသိရန္ ဘယ္ညာညႇိေသာ လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ ထြက္ေပါက္ရွာၾကပါတယ္။ အေသးစိတ္ကုိေတာ့ မတင္ျပေတာ့ပါ။
ဖြတ္မိေက်ာင္းျဖစ္ ျမစ္မခ်မ္းသာ ေဆာင္းပါးမွ တပ္မွဴးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ဳိးအတုိင္းသာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထြက္ေပါက္တစ္ခုမွာ စစ္သည္စားရိပ္သာ
ျဖစ္ပါတယ္။ လူပ်ဳိစစ္သည္ ၁၀၀ မွ်ရွိေသာ တပ္တစ္တပ္ရဲ႕ ရိပ္သာ (၃)မွ အပုိ၀င္ေငြမွာ က်ပ္
(၃)သိန္းထက္မနည္း ရွိေနပါတယ္။ ၎မွာ ဆန္၊ ဆီ ႏွင့္ ႏုိ႔ဆီအျပင္ ရိကၡာစုိေငြကုိ အျပည့္အ၀
မသံုးဘဲ စားရ႐ံု ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးျခင္းမွ အပုိထြက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိအခ်က္ကုိ အမိအရ
ဆုပ္ကုိင္ရင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးမ်ားဟာ ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္မွဴးရဲ႕ အိမ္လုိအပ္ခ်က္ကုိ
ရိကၡာမွ ျဖည့္ဆည္းသည့္နည္းတူ တပ္မွဴးအိမ္ရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ကုိ ရိပ္သာ(၃)မွ ျဖည့္ဆည္းေစပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အခ်ဳိ႕ေသာ ေလတပ္စခန္းမ်ားတြင္မူ ရိပ္သာ (၃)ကုိပါ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွဴးက
တုိက္႐ုိက္ ကုိင္လုိက္ေသာေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးမွာ နာမည္သာပ်က္ၿပီး ပံုမွန္ခြဲတမ္းမွ်ႏွင့္
ရပ္တည္ေနရေသာ ႐ုပ္ေသးတပ္မွဴးမ်ားလည္း ရွိပါေသးတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးရဲ႕ အျခားေသာထြက္ေပါက္အျဖစ္
ေငြစာရင္းေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြတ္မိေက်ာင္းျဖစ္၊ ျမစ္မခ်မ္းသာမွ တပ္မွဴးကဲ့သုိ႔
လုပ္ရဲပါက လုပ္ႏုိင္ခြင့္မ်ား ရွိပါတယ္။ တပ္ေျပး မေၾကျငာေသးဘဲ စစ္သည္မ်ားရဲ႕ လစာ၊ စရိတ္မ်ား
သံုးျခင္း၊ တပ္ပုိင္ဧရိယာအတြင္းမွ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္း ေျမယာႏွင့္ သီးပင္စားပင္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားအား
ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္မွဴးထံ အျပည့္အ၀ မတင္ဘဲ ခ်န္လွပ္သံုးစြဲျခင္း စေသာ တုိးထြက္ႏိုင္သမွ်
အေပါက္မ်ားမွ တုိးထြက္ၾကျခင္း နည္းလမ္းမ်ားကုိ ရွာႀကံက်င့္သံုးေနၾကပါတယ္။
ထုိေသာအခါ အေျခအေနအရ ရသမွ် က်ဳံးရေသာအခါ
လက္တဆံုးႏိႈက္ၾကရေသာေၾကာင့္ အၿမီးက်က္အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ေခါင္းစား လုပ္ရၿပီး ေ၀မွ်မစားႏုိင္ေတာ့ပါ။
အစကပင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးဟူသည္ တရား၀င္စားေသာက္ခြင့္ ရထားသူဟူေသာ အျမင္ရွိၾကေပရာ
ဆုပ္ဆူး၊ စား႐ူး ဘ၀မွန္ကုိ အမွန္အတုိင္း မသိၾကသူမ်ားေၾကာင့္ ရင္လည္းမဖြင့္ရဲ၊ ေျပာလည္းေျပာျပခ်င္ျဖင့္
အေတာ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ၾကရသည္ဟု ဆုိပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္လည္း တပ္ျပင္မွာမူးလဲေသာ စစ္သည္ကုိ
သြားေရာက္ေခၚယူရသည္မွသည္ မူးယစ္ရမ္းကားလုိ႔ ခ်ဳပ္ထားေသာ ရဲစခန္းမွစစ္သည္အား သြားေရြးရသည္မွအစ
တပ္ရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိစၥအ၀၀တြင္ ေန႔ေရာညပါ
တာ၀န္ရွိေနသည္ႏွင့္တန္ေအာင္ ရရွိခံစားထုိက္သည္မ်ားကုိ အလုိအေလ်ာက္ေရာ၊ တုိက္ခိုက္၍ပါ
ရယူျခင္းသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးတုိ႔ရဲ႕ သမုိင္းေပးတာ၀န္ျဖစ္ပါသည္ဟု ဆုိပါတယ္။ ပံုမွန္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအျပင္
တုိင္းကေရာ၊ ကက (ေလ)ကပါ ခုိင္းသည့္ မည္သုိ႔မွ ေလတပ္ႏွင့္ အဆီအေငၚ မတည့္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊
ျပန္တမ္းမ်ား၊ စည္း/ေကာ္၊ စည္း/ထိမ္း ကိစၥမ်ားေၾကာင့္ ေခါင္းခဲရေသာျဖစ္ရပ္မ်ား၊ ခြက္ေပ်ာက္စစ္ဗုိလ္မ်ား
ကဲ့သုိ႔ေသာ ေဇာ္ကန္႔လန္႔မ်ားရဲ႕ ပညာေပးမႈ/ကန္႔လန္႔တုိက္မႈမ်ား၊ က်န္အုပ္မွဴး/တပ္မွဴးမ်ားရဲ႕
ပညာျပမႈမ်ားၾကား၀ယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္မွဴးမ်ားသည္လည္း တပ္မေတာ္(ေလ)ႏွင့္အတူ အလဲလဲအကြဲကြဲပါပဲဟု
ရင္ဖြင့္သြားၾကပါေတာ့တယ္။
စက္မႈလက္မႈ တပ္မွဴးမ်ားနဲ႔ အုပ္မွဴးမ်ားရဲ႕
ရင္ဖြင့္သံမ်ားကုိ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဆက္လက္တင္ဆက္ေပးသြားပါမယ္။ အခုတင္ျပၿပီးသမွ်မွာေတာ့
ေအာက္ေျခအဆင့္မွာတင္မဟုတ္ဘဲ အလယ္အလတ္ တပ္မွဴးအဆင့္မ်ားမွာလည္း အဆင္မေျပမႈေတြဟာ အေနအထားအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔
ရွိေနၿပီး ဒီအေျခအေနေတြကုိ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးသရင္ ဘာဆက္လုပ္မွာလဲဆုိတာ သိခ်င္လွပါတယ္။
ေလခ်ဳပ္ႀကီးအေနနဲ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး
Officiating စားေနသလုိ မိမိရဲ႕သားသမီး ေလတပ္သားတုိ႔ရဲ႕ အေျခအေနမ်ားကုိလည္း Junior တပ္ခ်ဳပ္ႀကီး
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္ထံ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ တင္ျပသင့္ပါတယ္။ အမွားေတြရွိခဲ့ရင္လည္း
အမွန္ျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေကာင္းပါ။ ဦးသန္းေရႊတုန္းကလုိ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေအာ္င မေၾကာက္ေလာက္ေတာ့ဘူးလုိ႔လည္း
ထင္ပါတယ္။
တပ္မေတာ္(ေလ)မွ အရာရွိအမ်ားစုဟာ ေလသူရဲဆုိလည္း
ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္မႈမွာသာ အာ႐ံုစုိက္ၿပီး သီးျခား Secondary Duty ျဖစ္တဲ့ ၾကက္ၿခံ၊ ၀က္ၿခံ၊
စုိက္ပ်ဳိးေရး စေသာ တာ၀န္မ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတပ္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာ တပ္ေရး၊ ရိပ္သာ စေသာတာ၀န္မ်ားကုိ
သီးျခားေပးအပ္ခိုင္းေစခံရသူမ်ားမွအပ စစ္သည္မ်ား၊ မိသားစုမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈ
နည္းပါးပါတယ္။
စက္မႈလက္မႈ အရာရွိမ်ားေလာက္သာ လုပ္ငန္းသေဘာအရ
ေလယာဥ္ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းမႈကုိ အျခားအဆင့္မ်ားႏွင့္အတူ ေဆာင္ရြက္ရတာမုိ႔ ေလသူရဲအုပ္မွ
စစ္သည္မ်ားရဲ႕ လက္ပြန္းတတီးရွိၿပီး ေလတပ္သားတုိ႔ရဲ႕ အခ်ဳိ႕ေသာ ဘ၀မွန္မ်ားကုိ သိရွိခြင့္ႀကံဳၾကပါတယ္။
အုပ္/တပ္ အသီးသီးမွာ စစ္သည္မိသားစုမ်ားနဲ႔
ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္စြာ ေနထုိင္ဆက္ဆံကာ အခက္အခဲ အေျခအေနမ်ားစြာကုိ ဗုိလ္/ဗုိလ္ႀကီးဘ၀၊
ဗုိလ္မွဴးဘ၀ေတြမွာ နားလည္စာနာေပးခဲ့ၾကၿပီး တစ္ခ်ိန္မွာ အုပ္မွဴး၊ တပ္မွဴးေတြ ျဖစ္လာခ်ိန္မွာ
ယခင့္ယခင္ အုပ္မွဴး/တပ္မွဴးမ်ားရဲ႕ အားနည္းခ်က္၊ လုိအပ္ခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္
ေပးၾကမယ္လုိ႔ ထင္မွတ္ထားခဲ့ၾကသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။
တကယ္တမ္း ယာယီဒုဗုိလ္မွဴးႀကီးေတြ ျဖစ္လာခ်ိန္မွာေတာ့
ဒါကေတာ့ လုပ္ေပးသင့္ေပမယ့္ ေထာက္ထားစရာ၊ ရယူစရာ၊ ေပးဆပ္စရာဆုိတဲ့ ေတြးေတာခ်န္လွပ္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈစရာ
အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ စဥ္းစားၾကရရင္း၊ ယခင္ေနာင္ေတာ္ တပ္မွဴးမ်ားရဲ႕ လမ္းစဥ္အတုိင္းသာ
ဆက္ေလွ်ာက္ၾကရတာေတြ ျဖစ္လာရပါတယ္။ ကကၾကည္းမွ စီစဥ္တဲ့ ရာထူးတုိးျမႇင့္ေရးအတါက္ အထူး
(၂)ပတ္သင္တန္းက ဘာေတြပဲ လမ္းၫႊန္ၾသ၀ါဒေတြ ေပးလုိက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ယခင္ဗုိလ္မွဴးဘ၀နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ေတာ့ေသာ
ပိကတ္ဦးထုပ္ေပၚက ေရႊျခည္ထုိးရွာမွစလုိ႔ Commander ဆုိေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာ၊ ယာဥ္/အိမ္
စေသာ အေဆာင္အေယာင္ေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈေအာက္မွာ အရာရွိငယ္ဘ၀က နားလည္စာနာမႈေတြဟာ အေရာင္ေမွးမွိန္
ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရတာ ဘ၀ေမ့သြားၾကတာ အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ညႇာညႇာတာတာ စဥ္းစားမိတာကေတာ့
အုပ္ခ်ဳပ္သူရဲ႕အျမင္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရဲ႕အျမင္ေတြဟာ မတူႏုိင္သလုိ၊ Management Level မွာ
အထက္ကခ်မွတ္တဲ့ Policy အတုိင္း လက္ေအာက္ကုိ စီမံခန္႔ခြဲရမွာပဲ ဆုိတဲ့ အေတြးေတြပဲ လႊမ္းမုိးလာခဲ့ၾကပါတယ္။
အရာရွိငယ္ဘ၀က အေတြးအျမင္ေတြဟာ မရင့္က်က္ပဲ၊ အဆုိးျမင္ Negative View အေတြးေတြ ျဖစ္သလုိေတာင္
ထင္ျမင္လာသူေတြ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
အုပ္မွဴး/တပ္မွဴးဘ၀မွာ ေအာက္ေျခနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း
ကင္းကြာလာသလုိ၊ အနီးကပ္ ရွိေနသူမ်ားရဲ႕ စကားသံကုိသာ ၾကားရေတာ့တဲ့အတြက္ ဒီလုိအေတြးအျမင္ေတြ
ျဖစ္လာရၿပီ။
အမွန္တရားနဲ႔ စတင္ကငး္ကြာလာရျခင္းကုိ သတိထားမိသူေတြလည္း
ရွိေသာ္လည္း အနည္းစုသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ေလတပ္မွာ အုပ္မွဴး/တပ္မွဴးမ်ားဟာ သီးျခား
Commander မဟုတ္ဘဲ အထက္မွာ ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္မွဴးေအာက္မွာ ရွိေနပါေသးတယ္။ ေျခလ်င္တပ္ရင္းက
တပ္မွဴးေတြဆုိရင္ သူ႔အထက္မွာ မရွိေလေတာ့ ပုိေတာင္ဆုိးပါဦးမယ္။ ဒီေျပာင္းလဲမႈေတြကုိ
ထုိအုပ္မွဴး/တပ္မွဴးမ်ားကုိယ္တုိင္ သတိမထားမိေပမယ့္ ငယ္စဥ္ကတည္းက အတူလက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ
စစ္သည္မ်ားကေတာ့ ေကာင္းေကာင္း သိျမင္ေနၾကရပါတယ္။
ဒီလုိအေနအထားကုိ သတိထားတတ္တဲ့အဆင့္တူ အရာရွိႀကီးအခ်င္းခ်င္းအနက္မွ
အခ်ဳိ႕က သတိေပးရင္း မွ်မွ်တတ သံုးသပ္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ညႇိႏႈိင္းမိခဲ့ခ်ိန္တြင္ အေပါစား
စည္း႐ံုးေရးလုပ္သည္၊ ေပၚလစီ ထိခုိက္ေသာ စည္း႐ံုးမႈလုပ္သည္၊ အႀကီးအကဲမ်ားအေပၚ အာခံမည့္သူျဖစ္သည္
စေသာ တုိက္ခုိက္မႈ၊ ေသြးထုိးမႈမ်ားျဖင့္ ေနာက္တဆင့္ ေနရာရေရးအတြက္ ထုိးေကၽြးခံရရင္
ဒုဗုိလ္မွဴးႀကီးဘ၀မွာပင္ နိတၳိတံၾကရေသာ အျဖစ္မ်ားကလည္း အမ်ားအျပားရွိခဲ့ပါတယ္။
မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ေလတပ္မွ အုပ္မွဴး/တပ္မွဴးမ်ားအၾကားတြင္
စက္မႈလက္မႈ တပ္မွဴးမ်ားဟာ က်န္စစ္တကၠသုိလ္ဆင္း အရာရွိႀကီးမ်ားကဲ့သုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ခ်နင္းရန္၊
ေက်ာ္တက္ရန္၊ ထုိးေကၽြးရန္၊ First မရရင္ Last ပဲဆုိတဲ့ ေလ့က်င့္ေပးမႈမ်ား မခံခဲ့ရဘဲ၊
လူေနမႈဘ၀၊ ေက်ာင္းသားဘ၀အေတြ႕အႀကံဳ ရင့္က်က္မႈမ်ားစြာ ရွိခဲ့သူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ စက္မႈလက္မႈ
တပ္မွဴးမ်ားဟာ အျပင္အရပ္ဘက္တကၠသုိလ္တြင္ က်င္လည္ခဲ့ၿပီးမွ တပ္တြင္းေရာက္လာသူမ်ားပီပီ
အက်ဳိးအေၾကာင္း၊ အဆုိးအေကာင္း၊ စဥ္းစားၿပီးမွ စစ္သည္မိသားစုမ်ား အေျခအေနကုိလည္း က်န္အုပ္မွဴး/တပ္မွဴးမ်ားထက္
ပုိမုိနားလည္ေပးႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ေလရာ အခ်ဳိ႕ေသာ အဓိပၸါယ္မရွိသည့္ စီမံခ်က္မ်ား၊ အမိန္႔မ်ား၊
လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအေပၚ ျပန္လည္စဥ္းစား သံုးသပ္ရန္ အႀကံေပးျခင္း၊ မျဖစ္မေန လုပ္ရသည့္တုိင္
ရွဥ့္လည္းေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္းဆြဲသာ အေျခအေနမ်ဳိး ဖန္တီးေပးျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေလတပ္စခန္းမွဴးမ်ားရဲ႕
မ်က္မာန္ရွမႈအမ်ားဆံုး ခံၾကရသူမ်ား ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းမႈအတြက္
ေကာင္း/မေကာင္း အဆံုးအျဖတ္ေပးျခင္း၊ ေလတပ္စခန္းရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္တဲ့ ေလယာဥ္ဆီ သုိေလွာင္ထိန္းသိမ္းမႈမွာ
စက္မႈလက္မႈ တပ္မွဴးရဲ႕ ေအာက္တြင္ရွိေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အစည္းအေ၀းခန္းမ်ား၊ လူအမ်ားေရွ႕
စသည္တုိ႔တြင္ ျပစ္တင္ဆူပူျခင္းမွအပ ကလန္ကဆန္ေတာ့ မလုပ္ရဲၾကပါ။ အုပ္မွဴးမ်ားဟာ ေလယာဥ္ေခါက္ေရအလုိက္
ပ်ံသန္းသည့္နာရီ ၾကာျမင့္မႈမွ တြက္ယူရရွိေသာ ေလယာဥ္ဆီအခ်ဳိးအစားမွတဆင့္ ပုိလွ်ံေအာင္
ျပဳလုပ္ကာ အုပ္၏၀င္ေငြကုိ ရွာေဖြျခင္းျဖစ္ရာ ေလသူရဲ႕တုိ႔သည္ ဆီပုိမ်ားမ်ားက်န္ေစရန္
စြန္႔စားပ်ံသန္းရွာေဖြၾကရပါတယ္။
ေလယာဥ္ဟာ ေျမျပင္သုိ႔ ျပန္လည္ဆင္းသက္စဥ္တြင္
အေလးခ်ိန္ကန္႔သတ္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားရွိပါတယ္။ သတ္မွတ္အခ်ိန္အတုိင္း မပ်ံဘဲ ဆီမ်ားမ်ားက်န္ရန္
အေလးခ်ိန္မ်ားမ်ားျဖင့္ ျပန္ဆင္းခ်ိန္ဟာ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားေသာ ဆင္းသက္မႈျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ႔အတူ
ဆီပံုမွန္မထည့္ဘဲ ေလွ်ာ့ထည့္ကာ ေလယာဥ္ပ်ံတက္ထားပါကလည္း မုန္တုိင္းတိမ္ထူတပ္ကဲ့သုိ႔
ရာသီဥတု ဆုိးရြားလာျခင္း စတဲ့ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ခန္႔မွန္းထားသည္ထက္ ေလထဲတြင္
ပုိၾကာသြားပါက ဆီကုန္ၿပီး ဒုကၡမ်ားႏုိင္ပါတယ္။
ေလတပ္စခန္းအေျခအေန၊ ေလယာဥ္အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး
သတ္မွတ္ဆီကုိ ေလယာဥထဲထည့္ၿပီးမွ ပထမနည္းအတုိင္း ခ်န္ကာျပန္ဆင္းၿပီးမွ ေဖာက္ေရာင္းျခင္း၊
သုိ႔မဟုတ္ ဆီျဖည့္သည္ Boxer ကားမွ အျပည့္မျဖည့္ေစဘဲ အခ်ိန္ခုိးမည့္အေနအထားအတြက္ လုိမည့္ဆီပမာဏေလာက္သာ
ထည့္ၿပီးက်န္ဆီမ်ားကုိ ဆီကားထဲမွာပင္ ခ်န္ကာေရာင္းပစ္ျခင္း နည္းလမ္းမ်ားကုိ သံုးျခင္းေၾကာင့္
ေလသူရဲ႕မ်ားရဲ႕ အသက္ႏွင့္ရင္းကာ ရွာေဖြၾကသည္ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မည္သည့္နည္းလမ္းသံုးသည္ျဖစ္ေစ
Accident ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိသည္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထုိသုိ႔အုပ္မွဴးမ်ားမွ ရွာေဖြၾကေသာ္လည္း
စက္မႈလက္မႈတပ္မွဴးမွာမူ ေလယာဥ္ဆီ စထုတ္သည္မွစကာ အုပ္မ်ားမွ ျပန္ေရာင္းသည့္တုိင္ အခ်ဳိးက်
ခြဲတမ္းမ်ား ရရွိေနၿပီး အုပ္ရွိလွ်င္ ရွိသေလာက္၊ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစား စံုသေလာက္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားမွာ
အသက္မစြန္႔ရဘဲ စာရြက္စာတမ္းေပၚမွ Risk ယူရသည္မွ်သာ ရွိၿပီး သပိတ္၀င္အိတ္၀င္ ရေနပါတယ္။
ဥပမာျပရလွ်င္ (၂၀၀၆ ခုႏွစ္ခန္႔က) အုပ္မွဴးမ်ား Surf ၀ယ္စီးႏုိင္ေသာအခ်ိန္တြင္ ထုိေလယာဥ္
အုပ္မ်ဳိး(၂)အုပ္ရွိေသာ ထုိေလတပ္စခန္းမွ စက္မႈလက္မႈတပ္မွဴးဟာ မဂၤလာဒံုမွ ခေရပင္ရိပ္မြန္အိမ္ရာတြင္
လံုးျခင္းတုိက္တစ္လံုး Mark II ကား(၂)စီး၊ သားသမီး (၂)ဦးအား ႏုိင္ငံျခားတြင္ ေက်ာင္းသြားတက္ေစႏုိင္ေသာ
အေျခအေနတစ္ရပ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္သည့္ဘ၀ကုိ ရရွိခဲ့ေစပါတယ္။ အုပ္မွဴး Surf ၀ယ္စိးႏုိင္တာေလာက္ကုိေတာ့
စက္မႈလက္မႈတပ္မွဴးက ပ်င္းေတာင္ပ်င္းပါေသးတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားဟာ ေလတပ္စခန္းတစ္ခုလံုးမွ
ျပႆနာေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေခါင္းခံေျဖရွင္းၿပီး တပ္အေနအထားေပၚမူတည္ကာ အိတ္မ်ားမွာ ေဖာင္းတလွည့္
ပိန္တလွည့္ျဖင့္ ေနေနၾကသလုိ လညကႏွင့္ လကက စေသာ ဌာနမွဴးမ်ားဘ၀မွာလည္း အညိဳျငင္ခံေ၀မွ်စားေနရလသုိ
စက္မႈလက္မႈ တပ္မွဴးမ်ား။ အုပ္မွဴးမ်ားသည္လည္း ဆီႏွင့္ဘ၀ ထပ္တူအခ်ဳိးက် ရွင္သန္လႈပ္ရွားေနၾကရဆဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍သာ ဆီေရာင္းစရာ ေစ်းကြက္လည္း မရွိေတာ့ အျခားေသာ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးလုပ္ငန္းမ်ားလည္း
ေဆာင္ရြက္စရာမလုိဘဲ အျခားေသာ ေဒသတြင္း တပ္မေတာ္မ်ား ကဲ့သုိ႔ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေထာက္ပံ့မႈစနစ္မ်ားလည္း
ရွိလာေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္ကုိသာ ရရွိမည္ဆုိပါလွ်င္ တင္ျပခဲ့ေသာ မ႐ွဴႏုိင္မကယ္ႏုိင္ အေျခအေနမ်ားၾကားမွ
commander မ်ားရဲ႕ဘ၀တဆစ္ခ်ဳိးမ်ားသည္လည္း ယခုကဲ့သုိ႔ေသာ တင္ျပခ်က္မ်ား ျဖစ္မလာႏုိင္ေတာ့ဘဲ
ဒ႑ာရီ ပံုျပင္မ်ားအျဖစ္သာ ရွိေနေတာ့မည္ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
No comments:
Post a Comment